08-551 085 50 info@fijiresor.se
SÖK
Generic filters
Exact matches only

Covid-garanti

Covid-garanti

Covid badge

Boka tryggt med vår Covid-garanti

Världen öppnar upp igen och UD:s reseavrådan pga Covid-19 har upphört!

Vi ändrar därför vår Covid-garanti i linje med lättnaderna i restriktionerna. För de destinationer där UD:s reseavrådan är borttagen och som har öppnat sina gränserna för besökare gäller inte längre Covid-garantin. För alla andra destinationer (inklusive Australien och Nya Zeeland) gäller garantin som tidigare. Garantin gör att du kan avboka eller ändra resan utan att du riskerar att förlora din handpenning.

I korta drag betyder vår nya Covid-garanti att du kan avboka resan och få tillbaka inbetald deposition, oavsett orsak, fram till 60 dagar före avresa.

När gränserna öppnas och UD:s reseavrådan för destinationen du ska resa till tas bort, kommer vi att kontakta dig. Du får då valet mellan att avboka och få depositionen återbetald i sin helhet, eller att bekräfta resan. Väljer du att bekräfta resan upphör vår Covid-garanti, och våra normala ändrings- och avbeställningsregler träder i kraft. Efter detta är det din egen rese- och avbeställningsförsäkring som täcker eventuella skador/avbeställningar som uppstår före eller under resan. Som alltid är det viktigt att ha en bra rese- och avbeställningsförsäkring, och vi rekommenderar att ni läser villkoren i försäkringen noga.

Våra resekonsulenter är tillgängliga och kan ge dig all information du behöver, och har du frågor är vi bara ett telefonsamtal bort. I en värld som kan förändras snabbt, har pandemin visat att det är viktigare än någonsin att använda en resebyrå som kan ge dig personlig service och information både före, under och efter resan. Dessutom är du skyddad av paketreselagen och de lagstadgade resegarantierna när du bokar genom oss.

Ta kontakt med oss så hjälper vi dig att planera din nästa drömresa.

Villkor för Covid-garantin:

  • Vid bokning av en paketresa betalas en deposition på 10% av det totala orderbeloppet. Denna deposition är fullt återbetalningsbar fram till 60 dagar före avresa, eller till dess UD:s reseavrådan för destinationen tas bort.
  • Vi bokar och bekräftar allt landarrangemang för dig, samt bokar plats på flyg*.
  • Så länge Covid-garantin gäller kan du avboka resan, utan anledning, och få tillbaka inbetald deposition.
  • När UD tar bort reseavrådan för destinationen, får du valet att antingen få tillbaka depositionen, eller att behålla resan med våra normala resevillkor. Från den dagen upphör samtidigt vår Covid-garanti och din rese- och avbeställningsförsäkring träder i kraft.
  • Covid-garantin gäller endast för nya bokningar av paketresor gjorda efter 01 dec 2020.

* Gäller de allra flesta landarrangemang och flygbolag. Våra resekonsultenter informerar dig om eventuella undantag.

Vanligt förekommande frågor

Vad inkluderar Covid-garantin?
Med vår trygga och flexibla Covid-garanti kan du avboka resan och få hela depositionen tillbaka, oavsett anledning, upp till 60 dagar före avresa.
Vad behöver jag betala när jag bokar min resa?
Vid bokning av paketresa betalas en deposition på 10% av det totala priset på resan.
Vad kostar Covid-garantin?
Vår Covid-garanti är gratis, och inkluderas automatiskt på nya beställningar som kvalificerar.
Är det för tidigt att beställa resor för 2021 och 2022?
Våra samarbetspartners väntar ett stort tryck på bokningar när landet öppnar sina gränser. På flera av de mest populära destinationerna kommer kapaciteten att vara betydligt mindre än normalt den första tiden, och vi rekommenderar därför planering av resor i sista halvdelen av 2021 och 2022 redan nu.
Vad händer om jag bokar en resa, men gränserna fortfarande är stängda vid avresa?
Vår Covid-garanti gäller fram till att UD:s reseavrådan tas bort. Om landet du ska resa till fortfarande inte har öppnat sina gränser 60 dagar före avresa, får du tillbaka din deposition, eller så bokar vi om din resa utan kostnad.
Vad händer om jag vill avboka?
Om du av en eller annan orsak inte vill resa, och Covid-garantin fortfarande är giltigt, så återbetalar vi hela depositionen som du har inbetalt utan frågor.
Kan jag ändra datum på bokningen?
Vi ändrar datum på din resa utan kostnad. Med observera att det kan tillkomma prisändringar på enstaka produkter beroende av säsong och tillgänglighet. Detta får du besked om vid en eventuell datumändring.
Vad händer om jag, eller någon i mitt ressällskap, blir sjuk före avresa?
Om detta händer medan Covid-garantin fortfarande gäller, så återbetalar vi hela beloppet som du har inbetalt till oss utan frågor. Om det sker efter att UD har tagit bort reseavrådan, så gäller avbeställningsvillkoren hos ditt försäkringsbolag.
Vad har era underleverantörer gjort när det gäller Covid-19?
Vi ställer stora krav på våra leverantörer att de har gjort nödvändiga tilltag för att begränsa smittspridningen av Covid-viruset. Vi uppdaterar kontinuerligt denna information under varje produkt här på hemsidan vartefter vi får informationen. Har du några frågor på sådant som vi inte hunnit uppdatera ännu, så kan du ringa oss för mer information.
Hur länge gäller Covid-garantin?
När gränserna öppnas och UD:s reseavrådan för destinationen du ska resa till tas bort kommer vi att kontakta dig. Du får då valet mellan att avboka och få din deposition tillbaka eller att bekräftar resan. Väljer du att bekräfta resan upphör vår Covid-garanti och våra normala ändrings- och avbeställningsvillkor träder i kraft. Från denna dag kommer din avbeställningsförsäkring att gälla. Om du inte vill genomföra resan kommer du att få hela din deposition tillbaka. Enkelt och bra!
Gäller Covid-garantin om jag endast bokar en flygbiljett?
Nej, vår garanti gäller endast vid bokning av paketresor.

Börja planera din drömresa